Köpvillkor

Beställningsinformation
Beställningar levereras mot faktura som bifogas försändelsen.
OBS vi tillämpar inte förskottsbetalning eller postförskott,
trots att detta (felaktigt) anges i köpevillkor och i
beställningsformulär.
Av administrativa/ekonomiska skäl önskar vi
att orderbeloppen inte underskrider 100.-

Betalning
Betalas till Nordea 3079 000 3538 Stig Carlsson

Beställning av produkter/varor kan ske på följande sätt:

Genom att lägga en beställning via hemsidan.
Genom att skicka ett email med din beställning (läs mer nedan).
Genom att skicka skriftligt brev (läs mer nedan)

Skicka beställning per brev eller email
Om du av någon anledning inte har möjlighet att använda vårt ordersystem kan du skicka din order, antingen via email (kundtjänst) eller per brev.

Se till att du anger:
artikelnummer
antal
pris
för varje artikel. Skriv också din adress och ditt telefonnummer.

Postadress: Ecotec Stig Carlsson, Kråkrisvägen 32A, 591 55 Motala
Email: se sidan för kundtjänst

Hämta beställda varor i butik
Varor som beställts i förväg kan hämtas i affären efter överenskommelse.
Titta efter öppetider här. Du är också självklart välkommen att besöka oss i butiken när vi har öppet!

Priser och fraktkostnader
Alla priser angivna på sidan är inklusive moms. Fraktkostnad samt postförskott tillkommer.
För att undvika postförskottsavgift kan förskottsbetalning till postgiro ske. Vid förskottsbetalning ange noggrant namn, adress samt telefonnummer så att ett säkert samband mellan betalning och order säkerställs.

Ange också postgironummer så att eventuellt överskjutande belopp kan återbetalas.

Postgironummer:
Observera: Postadressen är "Kråkrisvägen 32A, 591 55 Motala".

Defekta varor och returer
All produktinformation på hemsidan har framställts med största noggrannhet. Vi tar emellertid inte något ansvar om någon felaktighet ändå skulle finnas. Transformatorer och liknande artiklar för nätanslutning betraktas som originalreservdelar eller som experimentartiklar. Vi tar inget ansvar direkt eller indirekt för skada som kan uppstå på grund av fel i produkt eller genom felaktig användning. Det är köparens ansvar att välja och använda produkten på rätt sätt.´

Om du misstänker att produkten du har tagit emot har drabbats av en transportskada, ska detta anmälas till transportören (posten).

I annat fall, kontakta vår kundtjänst och beskriv felet.

Kontakta Ecotec
Vid behov av att kontakta Ecotec kan du göra det via vår kundtjänst.

Övrigt
Minimiorder är 100 kr
Anmärkningar och reklamationer skall göras inom åtta (8) dagar efter mottagandet.
Ecotec kan avstå från leverans utan särskild motivering.